Bicara Tentang Bahagia

(10/30/2008 1:05:11 PM)
BUZZ!!!
BUZZ!!!

momo: ngah wat gapo
muslim: baru je blk
momo: dari…?
muslim: minum ngn cah n sepu td
momo: bahagia nampak
muslim: huh?
muslim: kami mmg la bahagia
muslim: kamu x bahagia ke?

momo: bahagia itu ibarat pelangi
muslim: kadang2 menjelma kdg2 ilang?
momo: selamanya di atas kepala org lain, xpenah atas kepala sendiri
muslim: ic..
momo: btol x
muslim: kebahgiaan itu terlalu subjektif..
muslim: dgn melihat orang lain bhgia pon kita boleh merasa bahgia

momo: berfalsapah abe mus
momo: bestnya kalo rasa bahagia
muslim: tipu la klo kamu x penah merasa bahgia..
momo: penah…
momo: cuma tak selalu…
muslim: kdg2 kita sbnarnyer bhgia..cuma kita slalunya tak MENGHARGAI saat kebahgiaan itu..btol x?
muslim: bila smpai waktunya kebahgiaan itu hilang, lantas kita akan tercari2 kemana perginya kebhgiaan td..
muslim: berfalsampah lak tghhari ni

momo: hehe
momo: btol tu
momo: mmg fitrah manusia
momo: cuma menghargai apa yg dah hilang dari genggaman kita
muslim: betul tu
muslim: disaat bende tu dah takde baru kita terhegeh2 nk cari balik

momo: dan lepas tu terpulang pada kita
momo: terus mengenang masa lalu
momo: atau
momo: terus melangkah ke depan
muslim: erm btol tu
muslim: makanya..berusahalah utk menghargai setiap apa yg ada disekeliling kita..pada saat ini.. walaupun kita merasakan kebhgiaan itu sekadar terletak pada tangan org lain..

momo: fitrah manusia
momo: hari ini kita rasa kita org paling bertuah di dunia
momo: hari esok kita rasa kita paling malang
momo: hidup ni macam roda
muslim: erm
muslim: namun begitu.. kita tdk boleh terus berputus asa dgn takdir yg menimpa diri kita.. kita perlu berusaha menjadikan setiap hari, setiap saat dlm hidup kita sbgai orang yg plg bertuah di dunia.. kerana hidup kita ini terlalu singkat.. tidak spatutnya kita terus bermuram durja dan merasakan diri kita insan yg malang..
muslim: kita perlu bersyukur sbnarnyer masih ramai lg insan yg malang di dunia ini..

momo: kesimpulannya
momo: bahagia itu ibarat pelangi
momo: yang sebenarnya sentiasa di atas kepala kita

Advertisements