Sepi

Lama saya membiarkan blog ini sepi, sesepiku… Bukan tidak ada yang boleh diceritakan, bukan dunia saya tidak berputar. Cuma hati saya tidak cukup indah untuk bercerita. Hati saya kini penuh dengan aura negatif, serabut dengan hal dunia yang penuh kebencian. Bagaimana harus saya menulis? Sedangkan blog ini adalah percubaan saya untuk lari dari dunia. Itu sebabnya saya tidak pernah menulis tentang politik di sini (melainkan sekadar bahan omokan), tidak pernah saya serabutkan dengan hal-hal pejabat seperti serabutnya kepala saya. Kala ini, hati saya berona kelabu, ada suatu hal yang mengganggu sejak kebelakangan ini. Ditambah dengan jumlah komen yang tidak memberangsangkan, hati saya bertambah melankoli. Berikan saya masa untuk mengumpul semangat semula. Mungkin, bila hati tidak lagi sepi dan sengsara…

