Updates from January, 2009 Toggle Comment Threads | Keyboard Shortcuts

  • toya 9:23 pm on 16 January, 2009 Permalink | Reply  

    Tag? 

    Dunia blogging memang aneh. Sesudah award, tag pula yang saya dapat malah daripada 2 orang, serentak. Aturannya begini, orang yang di’tag’ perlu memberikan 10 fakta (saya tidak pasti jika auta juga boleh) tentang manusia yang menghantar tag kepadanya. Selepas itu, kita pula memberikan 10 fakta tentang diri sendiri dan menghantar tag kepada penulis blog lain pula.

    Aneh.

    Atau saya yang aneh?

    Baiklah, kerana blog saya ini tidak seperti yang lain maka biar saya uruskan tag ini dengan cara saya sendiri. Insan-insan yang telah bersusah-payah menghantar tag kepada saya ialah:

    1. Wan Nurhidayati

    Gadis ini saya kenali sejak tahun pertama saya di UTMKL lagi. Kami serumah di Blok F Kolej Darul Fikir. Namun oleh kerana saya di Bilik 1 dan dia di Bilik 3, tidak saya nafikan dia adalah antara orang terakhir yang saya kenali di rumah itu. Setelah kami menjadi rapat bagaikan keluarga malah tertubuhnya pula F-Phat Family, Wan Nurhidayati mula dikenali sebagai Angah ketika Mas Elyna pula dikenali sebagai Achik. Angah berasal dari Kelantan. Saya pernah menumpang di rumahnya suatu ketika dahulu dan masih ingat bagaimana rupa kediamannya itu walaupun tidaklah pula saya ingati dengan tepat apakah alamatnya atau bagaimana jalan ke rumahnya. Ya, memori saya tidak sekuat itu. Apa yang saya paling ingat tentang Angah ialah betapa taksubnya dia kepada warna coklat ketika di UTMKL dahulu. Saya tidak pasti samada itu masih warna kegemarannya hingga kini. Angah tidak sekelas dengan saya walaupun kami telah melalui rintangan yang sama untuk menerima Diploma Sains Komputer (Multimedia). Mungkin kerana itu, masih banyak tentang Angah yang menjadi misteri bagi saya. Setelah tamat kursus diploma, kami terpisah dan membawa haluan masing-masing tetapi masih berhubung sekali-sekala, terima kasih kepada pencipta teknologi Yahoo! Messenger, SMS dan Friendster. Dan kerana itulah juga saya tahu, Angah sudah punya teman istimewa yang saya kira rakan seperjuangan di UTMKL juga…

    2. Mior Azrizal

    Usahlah ada yang mencebik kiranya saya bercerita tentang lelaki ini kerana dia juga telah menghantar tag kepada saya. Ya, Mior Azrizal adalah lelaki istimewa dalam hidup saya. Tentang bagaimana saya mengenalinya dan bagaimana dia menjadi insan istimewa bagi saya biarlah menjadi rahsia kepada mereka yang tahu sahaja. Lelaki ini saya panggil Ijal sejak 6 tahun yang lalu. Dia yang memilih nama itu untuk saya sedangkan umum memanggilnya Mior sahaja sebagaimana umum memanggil saya Mas sedangkan dia memanggil saya Nina. Ijal lelaki yang sempurna bagi saya. Maksud saya, dia tidak sempurna tetapi sempurna di mata saya sahaja. Ah, semakin ramai yang mencebik nampaknya. Fakta biasa-biasa tentang Ijal ialah dia kini dalam tahun terakhir pengajiannya di USM Kubang Kerian, seorang yang aktif bersukan dan suka menulis blog tentang filem yang ditontonnya. Bercakap tentang filem, inilah orangnya yang menjadi tokan filem dan drama untuk tontonan saya. Dia juga sangat suka dengan Morning Musume, Takahashi Ai dan banyak lagi gadis-gadis cantik yang tidak seperti saya. Ya, saya tidak secantik Bella Swan, tetapi dia juga tidak sekacak Edward Cullen bukan? Hehehe… Ah tidak betah saya berbicara tentang Mior Azrizal di sini. Biarlah masa menentukan samada saya dapat bercerita tentangnya dengan lebih panjang lebar kerana itu adalah hak saya ketika itu…

    …dan kini tetang saya. Kerana di dalam cerita mereka sudah ada cerita saya, cukuplah satu fakta sahaja tentang saya di sini. Sayalah Mas Elyna.

    …tag untuk orang lain pula? Tidak perlu. Saya hanya mahu serahkannya kepada Wan Nurhidayati dan Mior Azrizal sahaja. Berceritalah tentang Mas Elyna.

     
    • angah_Darling 10:41 am on 19 January, 2009 Permalink | Reply

      hehehe..maka inilah spesel tag itu ya?

    • ijal 10:34 pm on 20 January, 2009 Permalink | Reply

      siap de kutukan tu.. hehe xpela
      ijal anggap gurauan semata2..
      penuhla blog org ngan tag2 jek.. =P

    • mior ibrahim 5:49 pm on 26 January, 2009 Permalink | Reply

      samekom Mas, please to see ur foto, m never met u yet, wonder when?be free to email me ur daddy ( future ) dont be shy, i m not……mior6060@yahoo.com

  • toya 7:30 am on 10 January, 2009 Permalink | Reply  

    Anugerah Yg Aneh 

    Malam ini saya tidak dapat tidur, lalu saya melayari blog .::A WIsHfuL Oral PHySicIaN ~ MioR::.

    Anehnya di situ saya mendapat anugerah yang berupa sebutir bintang seperti di bawah, yang mana tertera nama blog saya dan katanya perlu saya sertakan 7 Perkara Penting Untuk Dikongsi tentang saya, lantas menujukannya kepada pemilik blog lain pula.

    anugerah bintang perkasa
     
    7 perkara penting untuk dikongsi:

    1. nama penuh dlm ic/ nickname:Mior Azrizal Bin M. Ibrahim/Mior@Ijal@Baghdad <– da lama xpakai, hehe
    2. bezday: 9th May 1984
    3. alamat tempat stay skunk: Desasiswa Nurani, USM Health Campus, huhu.. rumah perlu dirahsiakan demi menjaga privacy =P
    4. jenis hpone skunk : SOny Ericsson K770i… erk.. W850i still available ok..
    5. TUGAS SKUNK: part time dentist tanpa gaji.. haha
    6. status: in a relationship i guess =D
    7. watak anime @ kartun yg disukai: Luffy yang kelakar dan cam bodo!

    dan..nak bagi la award ni kat 7 org di bawah:

    1. .::Pretty Witty Angel::.
    2. In Pat’s Pants….
    3. .::Toyanye::.
    4. Wahidah
    5. life..oh life..
    6. .::Izyanic Inclinations::.
    7. p.i.N.k T.u.L.i.P

    CONGRATULATIONS! =)

    Lalu saya tergaru kepala, memikirkan apa yang harus saya lakukan untuk menunjukkan bahawa saya juga ‘bloggers’ seperti mereka walaupun blog saya lebih janggal berbanding yang ada dalam senarai itu. Oleh kerana blog saya aneh dan saya punya masa untuk menulis jadi biarlah saya menjawab soalan-soalan itu dengan panjang lebar…

    1. Nama penuh saya dalam kad pengenalan mahupun sijil lahir adalah sama sahaja, iaitu Mas Elyna Binti Mohd Azol. Kata ayah, nama MAS adalah gabungan nama ibu bapa saya iaitu Mohd Azol dan Salbiah. Elyna pula diberikan ayah saya kerana dia suka dengan nama itu, entah kenapa dan entah dari mana didengarnya.

    2. Saya dilahirkan di Hospital Besar Pulau Pinang, seberat seadanya, tidak putih, tidak comel dan mengidap G6PD pada masa itu (kini masih ada tetapi tidak dominan lagi). Oh ya, saya keluar dari rahim ibu pada hari Isnin, 29 Zulhijjah 1404 Hijrah bersamaan 24 September 1984 Masihi.

    3. Sekarang saya tinggal di Labu, Negeri Sembilan. Tempat yang terpencil tetapi indah dan menyegarkan. Namun di malam hari tempat ini agak menyeramkan bagi mereka yang tidak biasa dengannya. Bagi yang sudah biasa, ia tetap indah dan menyegarkan.

    4. Saya juga manusia biasa yang perlu berkomunikasi, dan saya memiliki sebuah Sony Ericsson Z610i untuk melakukan tugas itu. Ini alat yang bagus, ia bukan sahaja memberi saya kemudahan komunikasi malah membenarkan saya merakamkan hidup saya, melayari internet, mendengar alunan muzik, menulis, melukis, mencatat waktu dan membaling kucing walaupun itu tidak saya lakukan selalu.

    5. Sebenarnya saya tidak gemar bercerita tentang ini apatah lagi di dalam blog, tetapi untuk sekali ini sahaja biarlah saya ceritakan dan usahlah bertanya tentang butirannya dengan lebih lanjut lagi. Sekarang saya bertugas sebagai seorang pembangun perisian di sebuah syarikat kecil di Cyberjaya. Kerjanya tidak mudah, malah jauh sekali dari mudah. Sudahlah, tidak ada yang menarik tentang ini.

    6. Status. Saya yakin semua sudah tahu tentang status saya terutama sekali pemilik blog yang menujukan bintang ini kepada saya kerana dialah yang menyebabkan status saya berubah, dan status itu kekal sejak 6 tahun lalu hingga kini. Tahun ini saya berharap status itu berubah lagi, maksud saya; berubah ke arah yang lebih sempurna.

    7. Saya tidak tahu di mana relevannya persoalan watak katun kegemaran saya dengan 6 perkara penting yang lain. Adakah ia perkara penting tentang diri saya? Apapun saya akan cuba menjawabnya, beri saya 5 saat ……………………………………………………………………………………. setelah menggali memori, saya rasa watak kartun kegemaran saya adalah Belldandy dari komik Ah! Megami Sama~ kerana saya rasa dia sungguh sempurna. Ataupun mungkinkah watak Aqua Aireena lukisan saya sendiri?

    Kemudian saya perlu menujukan anugerah ini kepada pemilik blog lain pula, menyebabkan saya kembali tergaru kepala kerana tidak ramai sahabat saya yang aktif menulis blog. Baiklah, saya akan tujukan kepada sedikit yang ada:

    1. Wan Nurhidayati’s Weblog
    2. pipi me-ah’s worLd~^_^
    3. .::IlhamSanctuary::.
    4. Meadows of Heaven
    5. CCSS @ laypark.com

    Jikalau boleh, saya juga mahu menujukannya kepada pemilik blog berikut:

    • chedet
    • anuar ibrahim
    • lim kit siang
    • afdlin shauki
    • penyampai hot.fm
    • penyampai sinar.fm
    • penyampai era.fm

    Walaupun saya amat pasti bahawa mereka akan menganggap kiriman saya ini hanyalah sampah.

     
    • ijal 12:57 pm on 11 January, 2009 Permalink | Reply

      Tahniah..tahniah kerana anda telah memenangi anugerah ini, hehe

      oh ya, turutan itu bukan ranking tau.. xterpikir langsung =D

      bagus atas cubaan menjadi lebih kreatip dengan menokok tambah lagi maklumat2 tu 😉

    • azlina 10:06 pm on 11 January, 2009 Permalink | Reply

      Hmm.. award tu xbape cantik lah..
      Suh die design elok ckit.. hahaha..
      anyway congrates.. 😛

    • adik 10:42 am on 12 January, 2009 Permalink | Reply

      nama org sempena nama ceklat angin bak kata ayah..uuuu(T^T)

    • angah_Darling 11:21 am on 12 January, 2009 Permalink | Reply

      erk..Achik,Angah baru pas tag Achik psl award neh. Achik pon tag Angah gak rupenye. kiranya kiter dah sama2 menjawab la ye.. Tp,Angah ada lg 1 tag utk Achik. Sila saksikan pada blog ku ituh.. Kalo rajen, reply la ek? Kalo tidak rajin juga tidak mengapa.. hehe..

    • ijal 12:46 am on 13 January, 2009 Permalink | Reply

      u have been tagged!!! 😉

    • makcik mak 10:25 am on 14 January, 2009 Permalink | Reply

      sungguh lama aku tidak melawat blog mu ini achik.hegu2

  • toya 11:19 pm on 3 January, 2009 Permalink  

    Tupai Melintas Jalan 

    _____Angin petang berpuput lembut kala itu. Cuacanya cukup redup, damai dan menyegarkan sungguhpun bunyinya agak bingar dengan ngauman enjin kenderaan yang lalu-lalang. Nun di sebuah selekoh, di tepi jalan yang menghubungkan sebuah kampung dengan sebuah pekan, berdiri teguh sebatang pohon nangka yang sedang melambai ditiup sang bayu. Barangkali tiada yang sedar, di sebalik pohon itulah diamnya sekumpulan makhluk yang sering dilupakan kewujudannya.

    _____Melati – secantik namanya, secantik itulah ekornya. Namanya sentiasa meniti dari bibir ke bibir makhluk-makhluk di pohon nangka itu, dek kerana cantiknya ekor tupai yang bernama Melati itu. Petang itu seperti biasa, Melati sedang asyik melakukan kegiatan ketupaiannya di sebatang pohon ceri berhampiran habitatnya. Sedang leka dia menikmati manisnya ceri, langsung tidak disedarinya ada mata yang sedang asyik merenung tingkah laku tupai betina itu.

    _____“Arjuna! Apa yang direnungmu sekian lama? Kulihat tidak berganjak matamu dari tadi,” tegur seekor tupai bernama Tirana kepada sahabatnya.

    _____“Kau Tirana… kenapa perlu kau mengacauku? Apa tidak bolehkah kau biarkanku sendiri menjalani hariku?” dengus Arjuna kepada sahabatnya itu. Bukan dia tidak suka dengan Tirana apatah lagi membencinya, namun saat itu dia kepingin sendirian demi mengisi kekosongan jiwanya.

    _____“Ah… usah kau bersandiwara denganku lagi Arjuna. Aku tahu apa mahumu. Sudah lama kuperhatikan gerak-gerimu dan ia bukan rahsia lagi. Kau sukakan Melati bukan?” ujar Tirana tanpa berselindung kata.

    _____Arjuna terkesima sebentar mendengar kata-kata itu. Tidak terduga olehnya bahawa perlakuannya selama ini telah diperhatikan Tirana. Memang, memang dia sukakan Melati. Sejak kecil lagi dia sudah sukakan Melati malah sejak kebelakangan ini rasa suka itu sudah bercambah menjadi… Ah dia malu sendiri untuk mengakui cinta. Perkataan itu sungguh megah baginya.

    _____“Usah bermenung lagi sahabatku,” ucap Tirana pabila dilihat Arjuna tidak pula menyahut kata-katanya. Lalu dia menyambung, “Jika benar kau suka padanya, lakukanlah sesuatu sahabatku. Usah kau biarkan gadis itu jatuh ke tangan tupai lain”.

    _____“Ya, aku akui aku sukakannya Tirana. Namun apalah dayaku. Kau lihatlah aku, sudahlah aku ini tidak segak, malah pemalu pula. Tidak mungkin sekali-kali aku berani menyatakan hasratku padanya,” kata Arjuna penuh emosi.

    _____“Aku faham benar dengan sifatmu, dan aku ingin sekali membantumu sahabatku. Mahukah kau mengikut nasihatku andai aku punya rancangan untukmu?” ujar Tirana dengan penuh keihklasan. Dia ingin sekali melihat sahabatnya itu berbahagia dengan tupai yang dicintainya.

    _____“Tentu sekali jika rancanganmu itu bagus benar sahabatku,” mata Arjuna dipenuhi sinar harapan apabila berkata begitu. Tirana tersenyum lebar lalu memulakan perancangannya…

    . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : .

    _____“Kuntum! Ke sini sebentar!” laung Arjuna kepada seekor tupai betina yang berada sedepa di hadapannya.

    _____Kuntum yang sedang berehat di atas kabel elektrik itu terkaku sebentar, hairan mengapa dengan tidak semena-mena Arjuna si tupai gagah itu memanggilnya. Ah, apa pula mahunya tupai jantan ini.

    _____“Baiklah, aku datang!” laung Kuntum pula sambil melompat ke atas dahan pohon cermai tempat Arjuna menunggunya.

    _____Sebaik sahaja Kuntum sampai di hadapannya, Arjuna langsung berkata, “Aku mahu membawamu ke suatu tempat yang istimewa, mahukah kau mengikutku?”. Sungguhpun kehairanan, Kuntum mengangguk sahaja dek kerana dia juga kebosanan yang teramat sangat ketika itu.

    _____Lalu Arjuna membawanya terjun dari satu dahan ke dahan yang lain. Dari pohon cermai ke batang nyiur muda, ke atas basikal buruk, ke pohon asam, ke bumbung rumah, ke kawah Astro, ke pohon ciku, ke tunggul semarak api, dan akhirnya ke pohon nangka yang menjadi habitat asal tupai-tupai di situ.

    _____Kuntum bertambah hairan kini. Apa istimewanya pohon nangka yang menjadi tempat tinggal mereka itu?

    _____“Apa kau mahu mempersendakankukah Arjuna? Apa istimewanya rumah kita ini? Kukira kau hanya membuang masaku sahaja. Lebih baik aku menemani Melati di sana,” kata Kuntum lalu menuju ke arah Melati yang sedang berehat tidak jauh dari tempat mereka, namun lompatannya telah dihalang oleh Arjuna.

    _____“Ada apa denganmu Arjuna? Sungguh aneh perlakuanmu,” ujar Kuntum yang mulai gugup apabila Arjuna semakin mendekatinya, menggesel kepalanya dan menghidu ekornya. Ah… adakah Arjuna menyukaiku? Kuntum semakin merasai kemungkinan itu. Sudah pasti dia tidak akan menolak kiranya Arjuna mahu berpasangan dengannya. Tidak ada kurangnya Arjuna cuma…

    _____“Melati!!! Jangan nak, jangan!!!” Melur, ibu Melati tiba-tiba menjerit lalu suasana bertukar menjadi hingar-bingar di atas pohon nangka itu. Kelihatan nun di bawah sana, Melati berdiri di pinggir jalan raya yang sedang dipenuhi dengan kenderaan lalu-lalang di atasnya. Arjuna dan Kuntum turut kaget. Sejak bila Melati turun ke tanah dan mengapa Melati mahu melintas jalan pula? Semua tupai sudah sedia maklum bahawa tidak ada tupai yang akan selamat melintas jalan raya itu, melainkan…

    _____Ya, hanya Melati yang tahu. Tidak pernah diberitahu sesiapapun selama ini tentang perasaannya. Perasaannya terhadap Arjuna yang kini kiranya telah menjadi milik Kuntum. Hatinya hancur luluh melihat Arjuna dan Kuntum bermesra di hadapannya. Tidak sanggup lagi dia hidup untuk mengingati saat itu.

    _____“Selamat tinggal Arjuna, biarlah cinta ini bersemadi bersamaku” bisikan Melati diiringi air mata tatkala dia melompat ke arah jalan raya itu. Sebuah lori sedang meluru laju ketika itu, lalu…

    _____Arjuna melihat sendiri dengan mata kepalanya bagaimana tayar raksasa sebuah lori telah menggilis sekujur tubuh gadis yang digilainya. Air matanya tidak mampu tertahan lagi. Tidak tahu lagi apa lagi yang mahu dibuatnya. Dia keliru, apakah Melati membunuh diri kerana Arjuna mengikut cadangan Tirana supaya membuatnya cemburu? Atau Melati punya sebab lain lalu dia mengakhiri hayatnya begitu? Arjuna termanggu sendiri, mencari jawapan yang tidak akan muncul sampai bilapun.

    Nota:
    Cerita ini diinspirasikan daripada kejadian Mas Elyna menyaksikan sendiri seekor tupai dilanggar lori ketika beliau sedang memandu pulang dari pejabat petang semalam. Selamat Tahun Baru 1430.

     
    • ijal 11:58 pm on 3 January, 2009 Permalink

      waa… besnya cerita nih tapi sdey gak =(
      sian melati kan? hu..hu..

    • cloud 7:19 pm on 4 January, 2009 Permalink

      sengal jugak kawannye…ade ke suh si melati jeles..

    • angah_Darling 10:10 am on 5 January, 2009 Permalink

      kretip nye..tgk eksiden je dh leh wat stori-mori sendirik.. besh ah achik

    • drhilmi 10:25 am on 5 January, 2009 Permalink

      idea si tirana mmg kreatip…
      si melati pulak chemburu buta..chemburu tupai la katakan..
      si kuntum – tupai yg nerd..

      tapi apa2 pon, si ‘tupai’ acik ni lg kreatip, dia bole mengarah tupai2 ni ‘belakon’ dlm cite ni (^_^)

    • Nisa 10:32 am on 5 January, 2009 Permalink

      Kreatif!..
      tp siannye Melati..
      The moral of the story xleh la nak cemburu bute..Usul perikse dulu..
      Si Melati tu dah mati katak…ngee~

    • psykudou 10:36 am on 5 January, 2009 Permalink

      impressive!!!
      mmg tahap gaban dah ko nye penulisan ni

      xsangke plak ko bleh tulih ayat2 cani achik
      dah bleh tulis novel snirik dah ni..
      mantap sehhhhhh!!

    • at 10:38 am on 5 January, 2009 Permalink

      hehe.. ni moral yang tak patut diajar nih..

    • nananininunu 10:54 am on 5 January, 2009 Permalink

      alamak..
      gambar yg kena lenyek tu sadis la..line kuning lak tu..
      anyways, kawah astro xtahan,haha
      teruskan karier di bidang ini,ada gak menda org nak baca selain berita harian online dan blog che det

    • chesu 10:59 am on 5 January, 2009 Permalink

      teringat tupai aunty mati lemas dalam tub mandi..huhu..

    • adik 11:00 am on 5 January, 2009 Permalink

      apa kes tirana tu bg plan ngokbo sgt.ke tirana tu mmg tau yg kalo wt cmtu so melati akan mati sbb dia mmg dh lama bdendam ngan melati sbb tolak cinta tirana.ahahahaha…

    • toya 11:03 am on 5 January, 2009 Permalink

      huhu..byknye komen..tq tq…komen byk2 lagi tau 😉

      ijal, shah, angah, lemi, nisa…tq so much 4 ur support 🙂
      aisa psykudou: ade tu novel bersiri, kisah buhung 😆
      at: jom ngajar benda bukan2..hehe
      nini: line kuning tu nak sensored imej darah tu. kang ade yg loya lak tgk bangkai tupai :p
      chesu: tula..nak mandi dlm bath tub je, shower tak main. kerek…
      adik: amboi buat cite sendiri nampak?

    • Mantero 11:45 am on 5 January, 2009 Permalink

      siot feeling gile siap ade background music..wtf

    • Fazz 11:50 am on 5 January, 2009 Permalink

      ape mampu ku katakan 😉
      selain membaca shj…

    • Mantero 11:59 am on 5 January, 2009 Permalink

      nice work!

      teruskan berkarya achik.
      Lepas ni mybe bleh try submit kat majalah2 utk publish,
      mgkin bleh menaikkan lg smgt ko utk terus berkarya

    • jimmy 12:10 pm on 5 January, 2009 Permalink

      Ado sekor…anok tupai…
      Atas jula mokte…
      kudung ekor..perut lapar…
      jale cari make….

      kejadie Tuhe..dipanggil namo tupai..
      asalnyo dale hute…
      sejenis mamalia…

      kalu pasal jakit kot dehe…
      diolah yang paling panda…
      jatuh jaghe-jaghe
      kerano dio tok sobar…

      panda-panda tupai melopat
      jatuh tanoh jugok…
      nok wi kabar..oghe jahat…
      jange terlajak manggak…
      ooo…oghe zaman dulu…
      pakat hambat tupai…
      bimbang ko woh kayu …
      takut tok de besar…

      nyo durian duku…
      kalu de nyo kerit tupai…
      pendek tahun tuh…nyo durian tok de nok jual….
      ooo…sekat bedil ado…
      tupai habih mati….
      hok ni lah sayo raso…
      kito sgt rugi…

      kito manusia…tinggi mano pon kito ngaji…
      nok wak tupai sekor tentu skali nyo tok jadi
      oooo…raso siye sunggoh….
      tgk sekor anok tupai..
      krano terlajok kuruh…
      sapa tokleh niti pagar…

      bulu-bulu pon habis luruh…
      air mato bera-bera…
      maghi dale baruh bokali keno racun bakar..

    • Mantero 12:54 pm on 5 January, 2009 Permalink

      wah ko pon berbakat gak jimy

    • azlina 1:59 pm on 5 January, 2009 Permalink

      Hmmm… bagus gak.. sebagai moral nyer… Kalu ade perasaan tu jgn di simpan2… hehehe.. 🙂

    • toya 5:40 pm on 5 January, 2009 Permalink

      mantero: majalah mane yg nak kisah tupai kena langgar lori???

    • OnEs 6:52 pm on 5 January, 2009 Permalink

      wah ada bakat utk berkarya nih…..
      pasnih leh arr wat novel snirik achik….

      tapikan, kisah awal dia macam kisah aku la… 😦

    • Mantero 7:04 pm on 5 January, 2009 Permalink

      aku bkn ckp psl cite tupai ni la..
      mksud aku try la karang cite len..cam yg biasa2 kuar kat majalah tu

    • ceroianz 8:30 am on 6 January, 2009 Permalink

      Sepandai-pandai Tupai melompat….
      Akhirnya, dilanggar Lori juga…

    • atique 8:47 pm on 6 January, 2009 Permalink

      hey mas! bes cite ni! tp atique harap ada sambungan pls. Rugila Melati mati camtu je. Ntah2 Melati ada kisah lain ke? heheh *baca seronok nak karang xreti so terpakse persuade mas*

    • toya 10:22 am on 7 January, 2009 Permalink

      adeh..dah mati camne nak sambung lagi?
      cite cicakman je yg boleh sambung2 lagi kalo dah mati ni 😆

    • adik 6:14 pm on 9 January, 2009 Permalink

      cm cte chipmunk versi romantik.

    • adik 6:16 pm on 9 January, 2009 Permalink

      kat utm ni byk ja tupai.smua melintas selamat je tiba ke seberang.agak2nya la kn,kat sini tupai blajo kelas keselamatan jln raya la..tupai masuk u katakan..ho3

    • ijal 1:52 pm on 10 January, 2009 Permalink

      kat USMKK banyak bewok (bahasa biasanya biawak..hehe) dan musang yg comei@civet.. makhluk2 itu selamba badak je lintas jalan, xkena lenyek lak, hehe menatang masuk U belajar jadi doc kot =P

      p/s comeila musang! tingin nak bela! hehe.. mana leh, ada rabies.

    • atique 1:35 pm on 12 January, 2009 Permalink

      ala tak leh ek?? wat cite baru la cmtu hehe. atiq baru bukak blog. xde ape yg best pon saje nak gitau.

      http://missatique.blogspot.com/

    • yanie 2:42 pm on 12 January, 2009 Permalink

      dasat nih.. tgk tupai kene langgar pun dh siap blh karang2 cite..

    • makcik mak 10:45 am on 14 January, 2009 Permalink

      ni ler org tua2 kata “ikut hati mati”.dah free2 mati kena lenyek lori

    • ikkie 5:33 pm on 11 February, 2009 Permalink

      kesian kat tupai tuh….. tu lar…. lambat sgt.. 6t melepas baru nak nyesal…. lahawau hawau tol cite nih…. i like it… wakakakakaka

c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Reply
e
Edit
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Cancel