Kisah Buhung Versi 6’o’ 2006

Pada cuti semester tahun 2005 ketika saya di UPM, saya, Lolo, Nono dan Dodo (kini Xoxo atau Zozo) telah membuat satu perjanjian. Kami telah membeli 4 buah diari dan kami berjanji bahawa diari itu akan menjadi catatan kami sepanjang semester akan datang. Kami berjanji akan bertukar-tukar diari pada cuti semester akan datang. Maka itulah yang berlaku. Namun mungkin kerana naluri saya sebagai seorang penulis, akhirnya diari itu saya jadikan sebuah karya yang bertajuk… Kisah Buhung 6’o’.

Untuk pengatahuan anda, cerita ini adalah prolog kepada cerita Kisah Buhung 2008 yang anda baca di blog ini. Begitu juga Kisah Buhung F-Family yang bukunya masih saya cari hingga kini.

Saya mengambil masa selama 6 jam untuk menyalin semula cerita ini ke bentuk digital, maka tentu sekali banyak kesilapan ejaan dari jari-jemari saya yang sudah lenguh-lenguh ini. Maaf, pada masa itu penulisan saya masih kurang bagus. Banyak kesilapan dan bahasa juga lebih banyak salah daripada betul. Apapun tanpa saya sedar, dalam merapu saya rupanya saya gemar mengarang cerita. Aneh, baru kini saya sedar…

Oh ya, jika anda inginkan profil 6’o’ sila ke homepage saya di Kita Geng!

KISAH BUHUNG 6’o’ boleh dibaca di sini:
http://toya.blogmas.com/kisah-buhung-6o/

p/s: Cerita ini terlalu panjang untuk satu entry, sampai page alignment pun lari (+_+)

